Laura’s Bakery – het basisbakboek | review

lauras-bakery-basis-bakboek

Laura’s Bakery – Het basisbakboek Review

lauras-bakery-basis-bakboek

Er ligt weer een nieuw bakboek in de schappen en wel het basisbakboek van Laura! Laura ken je waarschijnlijk wel van haar blog Laura’s Bakery en zodra ik wist dat dat ze bezig was met het schrijven van dit boek was ik zo nieuwsgierig! Zodra ik het boek in handen kreeg ging ik dan ook meteen aan het bladeren en vandaag vertel ik je of dit boek een must have of een nevermind is!

Allereerst is het boek echt Laura, de foto’s zijn zo herkenbaar, precies dezelfde stijl als ze op haar blog gebruikt. Erg leuk om te zien dat het dus echt “haar” boek is!

lauras-bakery-basis-bakboek

Basisbakboek? Ook leuk als je al wat vaker bakt?

Ja! Hoewel er dus zoals de titel zegt basis recepten in staan vind ik dit boek echt heel leuk, ook voor een bakverslaafde als ik. De basis recepten zijn duidelijk geschreven zodat ook een leek iets lekkers kan maken maar er staan ook veel andere dingen in die ik erg handig vind zoals een lijst met vervangende ingrediënten, iets niet in huis of te maken met een allergie? Bijna zeker dat Laura hier een alternatief voor geeft in haar boek.

lauras-bakery-basis-bakboek

Verder staan er veel fijne tips in over hoe je bepaald gebak het beste kan bewaren en wat er nou precies wordt bedoelt met boter (want nee boter is niet altijd het eerste beste pakje wat je tegenkomt).

Laura’s Bakery – het basisbakboek kopen of niet?

Ja! Tenzij je echt alle vervangende ingrediënten en bewaaropties al weet en verder een receptenbestand hebt opgebouwd waar je u tegen zegt is is dit echt een heel fijn bakboek. Voor mijzelf vooral als fijne back-up voor bewaaropties en vervangende ingrediënten en voor een iets minder ervaren bakker een top boek voor een hele lading aan geweldige basisrecepten waar je zonder veel kennis iets heel lekkers mee op tafel zet! Echt een aanrader dus!

Het boek is vanaf nu onder andere hier te koop.

2 thoughts on “Laura’s Bakery – het basisbakboek | review”