Gezonde ijsjes (en nog makkelijk ook)!

gezonde ijsjes

gezonde ijsjes

Als echte ijsjes-lover werk ik iedere zomer (en winter) weer het ene ijsje na het andere naar binnen. Niet al te gezond natuurlijk maar daar heb ik nu een oplossing voor! Met deze gezonde ijsjes heb je meteen een lading fruit binnen en geen spoortje schuldgevoel!

gezonde ijsjes

Vroeger maakte ik wel eens ijsjes met wat ranja maar verder kwam ik eigenlijk nooit, ik had zelfs al jaren geen ijsjesvorm meer in huis! Eigenlijk wil ik al heel lang een mooie ijsvorm hebben in de vorm van een echte ijslolly, je kent ze wel, met zo’n houten stokje? Na heel lang zoeken heb ik dat maar opgegeven (al wil ik ze nog steeds heel graag) en heb maar een andere vorm gekocht die er eigenlijk ook wel heel leuk uitziet.

Recept gezonde ijsjes. 
De hoeveelheden hangen af van de grootte van je vormpjes, bedenk dat je 2/3 vruchten nodig hebt en 1/3 yoghurt.

Ingredi├źnten:
mango
frambozen
drinkyoghurt (ik gebruikte een kokos variant)
vanilleyoghurt

Bereidingswijze:
Pureer de mango samen met de frambozen tot er geen grove stukjes meer in zitten.
Voeg een beetje drinkyoghurt toe om het fruitmengsel iets dunner te maken.
Vul de ijsvormpjes tot 1/3 met vruchtenpuree, giet hier een laagje vanilleyoghurt op en vul de vormpjes af met nog een laagje vruchtenpuree, steek de stokjes erin, een paar uur in de vriezer en klaar zijn je guilty-free ijsjes!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *